مشاوره درمان فوبیا تلفنی

مشاوره درمان فوبیا تلفنی

مشاوره درمان فوبیا تلفنی

مشاوره درمان فوبیا تلفنی بصورت 24 ساعته از طریق سامانه مشاوره تلفنی هوشمند کافه مشاور امکان پذیر می باشد.

برای دریافت مشاوره درمان فوبیا بصورت تلفنی و یا متنی وارد لیست مشاوران آنلاین کافه مشاور شوید و با یک تماس راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مشاوره روان درمانی برای غلبه بر فوبیا و درمان اختلالات اضطرابی در دسترس هستند. اگرچه مطالعاتی برای تعیین برتری یک روش بر روش دیگر انجام شده است، اما هیچ نتیجه ثابتی برای نشان دادن برتری یک روش بر روش دیگر یافت نشده است. از آنجایی که این بیماری در زندگی روزمره اهمیت دارد، اشکال مختلفی از درمان برای درمان آن ایجاد شده است. اینها شامل مواجهه درمانی، آموزش مهارت های اجتماعی، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و دارو درمانی است. با این حال، با توجه به محدودیت‌های این رویکردها، در نظر گرفتن سایر گزینه‌های درمانی، از جمله روان‌درمانی ارزشی، مهم است.

مشاوره درمان استرس و اضطراب

موج سوم مشاوره روانشناسی تلفنی بر ذهن آگاهی تمرکز دارد. وقتی این را فهمیدید، یاد بگیرید که خودتان را قضاوت نکنید. انسان در افسردگی از گذشته و حال دور می شود و با ترس از آینده دور می شود. در این صورت فرد اعتماد به نفس جدیدی پیدا می کند. با برخورد با عواطف، احساسات و افکار خود، می توانید توانایی پذیرش آنها را توسعه دهید و خود را از احساسات منفی رها کنید. یکی از اهداف این درمان این است که توجه شما را بر لحظه حال متمرکز کند و تمرکز شما را بر افکار و احساسات منفی کاهش دهد.

با تمرین و تمرین تمرکز حواس، نسبت به افکار خود آگاهی بیشتری پیدا می کنید. به این ترتیب واکنش‌های منفی خودکار می‌تواند کاهش یابد و خودپذیری افراد افزایش یابد. مطالعات اخیر نشان می دهد که تمرین ذهن آگاهی می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. گاهی در جلسات موفقیت آمیز رابطه درمانی در تهران یا شهرستان ها، مشکلات خاخام عزت آشکار می شد. از درمان های مختلف به طور همزمان استفاده کنید.

رفتار درمانی

مداخله رفتاری یک درمان کوتاه مدت است. از این منظر، عدم تقویت و اجتناب از محیطی مثبت می تواند منجر به اضطراب شود. رفتار اجتنابی می تواند در کوتاه مدت از بروز برخی از احساسات منفی جلوگیری کند. با این حال، در دراز مدت، اثرات موقعیتی مثبت مانند تجربیات و توانایی های قهرمانی تغییر می کند. این درمان به دنبال علت مشکلات اضطرابی در محیط است. هدف اجتناب از موقعیت های استرس زا نیست، بلکه تغییر الگوهای کاری رفتار است. هنگامی که فعال سازی رفتار با پاداش طبیعی کم همراه باشد، اضطراب به تدریج کاهش می یابد. پاداش ها می توانند درونی (حس موفقیت) یا بیرونی (توجه اجتماعی) باشند.

درمان شناختی

اضطراب علاوه بر تأثیر بر احساسات فیزیکی، خلق و خو و رفتار، می تواند بر عملکرد شناختی نیز تأثیر منفی بگذارد. افکار افراد مضطرب اغلب “ترس” نامیده می شود. این آگاهی یا ترس کاذب به نوبه خود با جملاتی مانند “من از ندانستن متنفرم” یا “در این شرایط نمی توانم عمل کنم” بیان می شود.

این درمان بر ادراکات تحریف شده تمرکز دارد. شناخت درمانی ادراکات نادرست از تهدید را به عنوان منبع استرس و اضطراب شناسایی می کند. این درمان همچنین پاسخ بیمار به سیگنال های داخلی و خارجی را که ممکن است مضر به نظر برسد، بررسی می کند. مردم تمایل دارند محرک های محیطی را به صورت منفی تفسیر کنند. اگر توضیح فاجعه آمیز باشد، ممکن است فرد بسیار مضطرب شود. به طور کلی، سوگیری تفسیر ادراک تهدید را افزایش می دهد. نتیجه چنین تفکری ترس و دوری از موقعیت است.

روانکاوی و درمان حالات اضطرابی

ترس در قلب تفکر روانکاوانه قرار دارد. طبق نظریه فروید، افراد تمایل به کاهش تنش و اضطراب دارند. بر اساس این نظریه، ترس یک حالت درونی دردناکی است که افراد از آن اجتناب می کنند یا می خواهند از آن اجتناب کنند. بر اساس این دیدگاه، اضطراب بزرگسالی ریشه در دوران کودکی دارد. به اصطلاح ترس ها اساساً نتیجه مکانیسم های دفاعی ثابتی هستند که در دوران کودکی ایجاد شده اند. برخی از نظریه پردازان معتقدند که ابراز ترس نتیجه درگیری های ناخودآگاه است. این روان های متضاد و مدیران رده بالا نقش بسزایی در پیشرفت این موارد داشتند.

امروز فرصت بسیار خوبی است تا با یک روانشناس خوب در تهران وقت بگیرید. اما بهتر است ابتدا سازگاری را تجزیه و تحلیل کنید

درمان اختلال اضطراب فراگیر

این شامل ترس و نگرانی مداوم و شدید حتی در طول فعالیت های عادی روزانه است. این ترس در شرایطی ایجاد می شود که در آن افراد کنترل احساسات خود را دشوار می دانند. افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر (GAD) اغلب هنگام انجام بیشتر فعالیت های روزانه دچار بی قراری و بیش فعالی مداوم می شوند. اختلال اضطراب فراگیر به عنوان یک اختلال تشخیصی خاص، با نسبت زن به مرد 2:1 در شیوع 8 درصدی افزایش یافته است. این بیماری می تواند در بزرگسالی یا حتی در دوران کودکی شروع شود.

نگران بودن

کلمه “ترس” از کلمه یونانی “پان” گرفته شده است که به معنای نگهبان شب، خدای جنگل ها و جویبارها است. می گویند وقتی این روح به ظاهر آرام در جنگل یا غار آرام می گیرد، اگر کسی خوابش را به هم می زند، چنان فریاد می زند که مردم تا حد مرگ می ترسند.

اختلال پانیک یک واکنش ترس ناگهانی و غیرقابل پیش بینی بدون علت شناخته شده یا عامل استرس زا است. این فرد این بیماری را شبیه به علائم فیزیکی حمله قلبی توصیف کرد. در نتیجه بسیاری از بیماران به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می کنند. اختلال پانیک زمانی تشخیص داده می شود که حملات پانیک بیایند و از بین بروند. این اغلب با اضطراب پیش بینی کننده ترس از عود و اجتناب شدید از موقعیت های غیر مفید یا شرم آور به دنبال دارد.

این وحشت و هراس مکرر در عرض یک دقیقه به اوج خود رسید. ممکن است درد قفسه سینه یا ضربان قلب سریع را تجربه کنید و نگران باشید که پس از پایان حمله دوباره عود کند. بیماران اغلب قسمت اول را به خوبی به خاطر می آورند. شروع آن معمولاً در اوایل بزرگسالی (سنین 20 تا 24 سالگی) است و شیوع آن در زنان دو برابر مردان است.

اضطراب اجتماعی

شامل اضطراب، ترس و اجتناب شدید از موقعیت‌های اجتماعی است که ممکن است دیگران مورد قضاوت قرار گیرند و ناراحت شوند. فوبیای اجتماعی، مانند ب. احساس ترس شدید، اضطراب و خجالت هنگام ورود به موقعیت های عمومی (مانند سخنرانی، شرکت در مهمانی که در آن یکدیگر را نمی شناسید، صحبت در جمع یا خیره شدن به آن ها).

این نوع اضطراب معمولا در نوجوانی یا حتی زودتر شروع می شود. اضطراب اجتماعی می تواند منجر به عملکرد ضعیف تحصیلی و سازگاری ضعیف در روابط با همسالان شود. این اغلب با علائمی مانند افسردگی یا سوء مصرف مواد در موقعیت های استرس زا همراه است. در این صورت درمان افسردگی نیز ضروری است.

فوبیا

حتی بقراط قرن ها این ترس را تشخیص داد. فوبیا یک کلمه یونانی به معنای ترس است. در این اختلال، همیشه ترس غیرمنطقی از یک جسم خاص (خون، حشرات، ارتفاع، پرواز) یا موقعیت (حرف زدن، گیر افتادن در یک مکان شلوغ) وجود دارد که باعث ترس یا اجتناب آشکار فرد می شود.

سن شروع برخی فوبیاها معمولاً بین 5 تا 9 سالگی است، اما می تواند در سنین بالاتر (20 تا 25 سالگی) شروع شود. در این مورد، موضوع ترس در درجه اول موقعیت است گونه های جانوری مانند عنکبوت، حشرات، سگ یا اسب. بسیاری از پارادوکس های باستانی، مانند ترس از تاریکی یا ترس از شکارچیان، نتیجه تکامل ترس های انسان باستانی است.

برخی از افراد مبتلا رفتار انتقام جویانه از خود نشان می دهند. موضوع یا موقعیت ترس را نباید اجتناب کرد، بلکه باید فعالانه به دنبال آن بود. این بدیهی است که تلاشی ناخودآگاه برای غلبه بر ترس است و نه تحمل منفعلانه.

ترس متقابل به ندرت منجر به غلبه بر ترس می شود، بلکه منجر به تکرار اجباری رفتار طرف مقابل می شود. اگرچه این پدیده به طور قابل اعتماد از نظر بالینی مشاهده شده است، اما به ندرت مورد ارزیابی قرار گرفته است، احتمالاً به این دلیل که مشکلی در نظر گرفته نمی شود که نیاز به درمان مشاوره روانشناسی داشته باشد.

اضطراب ناشی از بیماری پزشکی

برخی از بیماری هایی که باعث علائم اضطراب می شوند:

بیماری قلبی

دیابت

کم کاری تیروئید

بیماری های تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD).

درد مزمن یا سندرم روده تحریک پذیر.

برخی از تومورهای نادر

مصرف یا قطع برخی داروها.

لیست مشاوران کافه مشاور