مشاوره روانشناسی اسکیزوفرنی تلفنی

مشاوره روانشناسی اسکیزوفرنی تلفنی

مشاوره روانشناسی اسکیزوفرنی تلفنی

مشاوره روانشناسی اسکیزوفرنی تلفنی کافه مشاور از سرار کشور بصورت آنلاین و تلفنی این امکان را فراهم کرده تا درمان این مشکل به سهولت انجام شود.

برای دریافت مشاوره روانشناسی به صورت تلفنی و یا متنی وارد لیست مشاوران آنلاین کافه مشاور شوید و با یک تماس راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است احساس تنش، انزوا و ترس و همچنین احساس شادی و خوشحالی کامل را تجربه کنند. نوسانات خلقی ناگهانی می تواند با تغییرات مشابهی در دیدگاه شما همراه باشد. بنابراین، فرد می تواند موقتاً احساس غمگینی، بی ارزشی و ناراحتی کند و سپس ناگهان مانند یک قهرمان، یک پیامبر یا فردی با قدرت و اقتدار نامحدود رفتار کند.

مشاوره روانشناسی اختلال دو قطبی

این تغییرات می تواند ناگهانی، غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل باشد. با فروکش کردن جنون، احساس محرومیت، میل سوزان به هیجان شدید، وجد و کنش ظاهر می شود. بنابراین، بسیاری از افرادی که از دوره های شیدایی رنج می برند از محرک ها (کوکائین) برای حفظ یا بدتر شدن دوره استفاده می کنند.

ابزارهای شناختی

مدل های شناختی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

افکار شکست ناپذیر

متفاوت باشید و استعدادهایی را که نمی دانستید دارید به دست آورید.

به نظر می رسد می توانید در هر پروژه ای موفق شوید.

میل به معروف و مشهور شدن.

در شیدایی جدی، تصاویر یک چشم انداز روشن، منطقی و خطی ارائه می دهند. مردم ممکن است بترسند که نمی توانند افکار مزاحم را کنترل کنند. گاهی اوقات آنها احساس سردرگمی می کنند و نمی توانند معنای افکاری را که به ذهنشان خطور می کند درک کنند. در موارد دیگر، این سردرگمی عاطفی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. علاوه بر این، آنها می توانند بدون سانسور و محدودیت آنچه را که می خواهند بگویند.

برخی از افراد مبتلا به شیدایی معتقدند که خواب اتلاف وقت است. ممکن است احساس انرژی بیشتری داشته باشید و نیاز مکرر و شدیدتری به ادامه رابطه جنسی داشته باشید. خستگی جسمانی پس از یک جلسه هیپنوتیزم، بدون توجه به شدت، خطر افسردگی خودکشی را افزایش می دهد.

فرآیندهای ارتباطی در اختلال دوقطبی

الگوهای ارتباطی غیرقابل پیش بینی، آشفته، تصادفی و کاملاً سکسی هستند. برخی از افراد با ویژگی‌های شیدایی به پیروان یا پیروان الهام‌بخش تبدیل می‌شوند، زیرا خلاقیت آنها با به اشتراک گذاشتن طرح شخصیت شیدایی افزایش می‌یابد.

یک مثال بالینی

یک زن 28 ساله فعال که مبتلا به اختلال افسردگی اساسی (MDD) تشخیص داده شد و تحت درمان افسردگی قرار گرفت، پس از پایان یک رابطه صمیمی احساس “آبی” کرد. قهوه و گیاهان به او انرژی می دادند، اما برای مقابله با اضطراب شدید به الکل نیز نیاز داشت. بعد از خواب ناگهان احساس خوشحالی و خوشحالی کرد. او دچار وسواس شد و به طور تصادفی با چندین قرارهای محرک جنسی موافقت کرد. به سرعت و با تلاش زیاد لباس هایش را عوض کرد.

او با اعتقاد به اینکه پتانسیل تبلیغی ویژه ای دارد، سعی کرد آینده دوستان و همکارانش را پیش بینی کند. عملکرد او به دلیل عدم تمرکز بر هیجان بیش از حد او کاهش یافت. خانواده اش به او کمک کردند تا به بیمارستان برسد و داروهایش را تهیه کند. سپس نتوانست رابطه درمانی برقرار کند.

درمان اختلال دوقطبی

حتی اگر داروهای در نظر گرفته شده برای درمان اختلال دوقطبی در بیمارستان مصرف شود و بیماران به دقت آنها را تحت نظر داشته باشند و آنها را تجویز کرده باشند، از تشدید و بستری های مکرر ناشی از آن جلوگیری نمی کنند. اگرچه تثبیت‌کننده‌های خلقی مانند لیتیوم و کاربامازپین به سرکوب فاز حاد سندرم کمک می‌کنند، حدود دو سوم افرادی که فقط از دارو استفاده می‌کنند، دوباره این سطوح سریع یا سریع‌تر را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، عوارض جانبی جدی در بیمارانی که از چنین داروهایی استفاده می کنند، گزارش شده است. بنابراین این دارو برای گروه کوچکی از افراد توصیه می شود. از سوی دیگر نتایج به دست آمده در این زمینه نشان می دهد که شوراهای خانواده یا سایر شهرداری ها از نظر بهبود و مدیریت به نتایج قابل توجهی دست یافته اند.

برخی از انواع روان درمانی موجود در این زمینه در زیر به اختصار مورد بحث قرار می گیرند. امروزه دریافت مشاوره روان درمانی تلفنی کار سختی نیست، به خصوص زمانی که احتمالات مربوط به مشاوره آنلاین را در نظر بگیرید.

درمان شناختی رفتاری برای اختلال دوقطبی

این درمان شامل یادگیری، شناسایی و تنظیم نگرش ها برای کمک به تغییر خلق و خوی شما است. در این اختلال، افکار فرد (مثبت یا منفی) در پاسخ به رویدادهای بیرونی یا درونی به شدت تغییر می کند. گاهی اوقات اینها علائم یا حرکات بدن هستند. ماهیت آموزشی این روان درمانی در ارتقای خودتنظیمی منعکس می شود. از این رو پاسخ ایمنی.

تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر خودکارآمدی و تنظیم هیجان، انعطاف پذیری شناختی تأثیر مثبتی بر مدیریت استرس و درمان اضطراب مرتبط با سلامت دارد. داستان زندگی افرادی که از اختلال دوقطبی رنج می برند نشان می دهد که رویدادهای آسیب زا حتی قبل از شروع بیماری مورد توجه قرار می گیرند. این استرس ها، به ویژه استرس های خانوادگی، می توانند به عنوان کاتالیزور برای شروع برخی بیماری ها عمل کنند. بنابراین، علاوه بر بهبود توانایی های شناختی، آموزش راهکارهایی برای مقابله بهتر با عوامل استرس زا ضروری به نظر می رسد.

لیست مشاوران کافه مشاور