مشاوره روانشناسی تلفنی

مشاوره روانشناسی تلفنی

مشاوره روانشناسی تلفنی

مشاوره روانشناسی تلفنی : روانشناسی علم روانشناسی و روانشناسی است که از روشهای مختلفی برای مطالعه و مطالعه فرآیندهای مغز و رفتار انسان استفاده می کند. به عبارت دیگر روانشناسی علمی است که به بررسی حالات روانی و رفتار انسان می پردازد.

یکی از مهمترین و ضروری ترین وظایف مشاور درک و مطالعه تکنیک های مختلف مشاوره خانواده است. تنوع عوامل و دیدگاه مشتری به قدری گسترده است که حتی مشاورانی که از نظر فناوری تسلط بیشتری دارند و تجربه بیشتری در استفاده از آن دارند، همچنان نیاز به یادگیری فناوری های جدید دارند.

مراحل کامل یک مشاور یا درمانگر با تجربه و آگاه است

  1. سلامت جسمی و روحی خوب.
  2. باهوش، واضح و درک مسائل باشید.
  3. نفع شخصی و توجه به افراد دیگر و مسائل آنها.
  4. ملایم باشید (نه متعصب).
  5. دوستانه، محافظ، محبت آمیز.
  6. دانش در زمینه های مختلف مانند روانشناسی، مشاوره، آموزش، خدمات اجتماعی، اشتغال، آموزش و ساختار خانواده.
  7. وجهه و شهرت عمومی خوبی داشته باشید.
  8. آگاه و علاقه مند به خواندن و خواندن جدیدترین داستان های علمی تخیلی باشید.
  9. ایجاد روابط و تمایل به پذیرش انتقاد را تجربه کنید.
  10. شما باید دارای مدارک تحصیلی با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و عضویت در دانشکده روانشناسی و مشاوره باشید (حداقل دو مدرک روانشناسی و مشاوره را دنبال کنید).

مشاوره روانشناسی آنلاین کافه مشاور

اما قبل از اینکه بتوانیم مهارت مشاوره روانشناسی را تعریف کنیم، ابتدا باید مفهوم رابطه مشورتی را بشناسیم، زیرا قبل از ایجاد رابطه مشورتی، استفاده از تخصص بی ربط و بی فایده است.

اولین قدم در مشاوره، ایجاد رابطه بود. اما نوع رابطه مورد انتظار در مشاوره خانواده تلفنی با این مشاوره حضوری متفاوت است.

این نوع رابطه البته یک رابطه کمکی است و رابطه ای است که بین یک متخصص واجد شرایط در زمینه مشکلات سلامت روان و فردی که برای مشکلات ارتباطی و مشکلات سلامت مغز کمک می خواهد وجود دارد.

هدف از رابطه کمکی برآوردن نیازهای مشتری است نه نیازهای مشاور. علاوه بر این، یکی دیگر از اهداف این رابطه، افزایش توانایی مشتری برای مسئولیت پذیری و تمرین راهبردهای حل مشکل آموخته شده در رابطه است. در این مورد از خود بپرسید

1) توانایی مشاور در شناسایی و حل مشکلات مشتری.

2) مشاوران از راهبردهای مشاوره ای مناسب برای ارتقای مهارت های کاوش، خودآگاهی، حل مسئله و تصمیم گیری استفاده می کنند که در نهایت منجر به اقدامات و رفتارهای سازنده می شود.

به طور خلاصه، پنج مرحله اساسی مذاکره رابطه عبارتند از:

  1. شروع یک رابطه
  2. موارد مطرح شده را توضیح دهید
  3. یک توافق نهایی در مورد ساختار جلسات و روابط حمایتی ایجاد کنید.
  4. حل کامل و کامل مشکل.
  5. اهداف ممکن برای رابطه کمکی را شناسایی کنید.

شروع یک رابطه مشاوره

استقبال گرم و دوستانه همراه با لبخند بهترین راه برای شروع مصاحبه یا مشاوره تلفنی است. هدف اولیه این مرحله از مشاوره آنلاین تلفنی، آرامش دادن به مراجع و شناسایی مشکلات و نگرانی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است. البته باید به مشتری بگویید که از ملاقات با او خوشحال هستید. اغلب، یک مکالمه کوتاه در مورد آب و هوا، پارکینگ و یافتن مسیرها کافی است تا به مشتری اطمینان دهد که یخی که مشتری می نامند در حال آب شدن است و احساس امنیت می کند. استفاده از یخ شکن هایی مانند «چه کاری می توانم برای شما انجام دهم؟»، می تواند به تمرکز گفتگو بر روی دلیل اصلی جلسه کمک کند.

موانع ارتباط در مشاوره:

1-توصیه میکنم

برخی از مشاوران جدید سعی می کنند با ارائه مشاوره به مشتریان خود کمک کنند. آنها وظیفه خود می بینند که مشتریان خود را در مسیر درست راهنمایی کنند و مشکلات آنها را حل کنند. از آنها انتظار می رود که با تخصص خود در رشد و رفتار انسانی، با هدایت آنها در مسیر درست به مراجعان کمک کنند.

در واقع، بسیاری از مشتریان می خواهند از مشاوران مشاوره بشنوند.

اما این استدلال مشاور را مسئول انتخاب های زندگی خود می داند. به عنوان مثال، شما یک مشتری را می‌آورید که در ازدواج خود مشکل دارد و نمی‌داند که آیا باید به آن پایان دهد یا خیر. اگر مشاوری به شخصی توصیه کند که سکیدونگ را بیاورد و او این کار را انجام دهد،

ممکن است فکر کند که سکیدونگ اشتباه بوده و مشاور را مقصر تصمیم گیری کند. نصیحت کردن کلایتن تنها وابستگی او را به دیگران افزایش می دهد اما به آنها کمک نمی کند که به سمت ارزیابی و کنترل درونی خود حرکت کنند.

علاوه بر این، دوستان و اعضای خانواده احتمال بیشتری دارند یا ممکن است به مشتریان مشاوره ندهند،

به خصوص در مراحل اولیه رابطه. با این وجود، بسیاری از مشاوران جدید یا باتجربه هنوز احساس می‌کنند که مجبور به مشاوره هستند.

مثال گفتاری روانشناس

– پیشنهاد: اصولا من با دوست دخترم مشکل دارم.

– مشاور: آیا سعی کردی با او صحبت کنی؟

حتی اگر پاسخ مشاوره سؤالی باشد، به معنای نصیحت کردن است. مشاوره نوعی مداخله است که تا زمانی که یک رابطه اعتماد بین مشاور و مراجعه کننده برقرار نشود باید از آن اجتناب کرد. بسیاری از مشاوران به دو دلیل به سادگی از مشاوره منصرف می شوند: اول اینکه مشتری قبلاً این روش های ساده را امتحان کرده است و مشاوره دوم دیگر جواب نمی دهد، بنابراین مشتری به مشاوره باز می گردد.

مثال:

راهنما: من و دوست پسرم مشکل داریم.

– مشاور: مشکلت را بگو.

در این مثال، انگیزه برای خودکاوی بسیار بهتر از عجله برای حل مشکل مانند مثال قبلی است. از آنجا که دوستان و خانواده مشتری دوباره با آنها برخورد کرده اند، توصیه های آنها جدید نخواهد بود. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان تمایلی به ارائه مشاوره ندارند: اطلاعات خود را با مشاوره اشتباه نگیرید.

2- راه حل های زیر را ارائه دهید

هنگامی که مشاوران راه حل هایی را به مشتریان ارائه می دهند،

سوالات و نگرانی های زیادی ایجاد می شود. اولاً ممکن است موضوعاتی که مشتری در مشاوره اولیه مطرح می کند با موضوعاتی که در طول مشاوره مطرح می شود متفاوت باشد. بنابراین، زمانی که مشاوران سعی در حل این مشکلات دارند، ممکن است مشکلات واقعی خود را نشان ندهند.

وقتی مشاوران بر این باورند که می توانند بسیاری از مشکلات مشتریان خود را حل کنند، دیدگاهی غیرواقعی و معتبر نسبت به خود دارند.

این رویکرد حل مسئله، پیچیدگی زندگی را به مسائل ساده و قابل حل کاهش می دهد. راجرز بر این باور بود که هنگامی که یک مشاور مایل به گوش دادن به مشتریان خود باشد، باید به مشکلات زندگی احترام بیشتری بگذارد و در نزدیک شدن به آنها و حل آنها کمتر عجله و سردرگم باشد. عجله برای ارائه راه حل ها باعث ایجاد بی اعتمادی در مشتریانی می شود که مشکلات آنها با حمایت و درک اندک قابل حل است.

مشاوره روانشناسی تلفنی کافه مشاور

هنگام آموزش یا آموزش به مشتری، مشاور رفتار مراجع را مشاهده می کند و به او می گوید که چه کاری انجام دهد و چه احساسی دارد. این پاسخ باعث می شود مشتری احساس گناه کند، ارزش های مشترک را طلب می کند و مشتری را به سیستم ارزشی مشاور می کشاند. این مشاوران هیچ تلاشی برای درک جهان از دیدگاه مشتری نمی کنند. نمونه هایی از چنین پاسخ هایی عبارتند از:

“لازم نیست از مادرت متنفر باشی.”

تو نباید با خواهرت اینطوری رفتار کنی.

“من فکر نمی کنم شما مواد مخدر مصرف کنید، آیا نمی دانید که این خلاف قانون است؟”

وقتی صحبت از رئیستان می شود، باید شجاع باشید.

“سقط جنین جرم است، از اول نباید باردار شوید.”

اصول مشاوره:

مهارت‌های مشاوره پیشرفته مبتنی بر مهارت‌های اساسی است. بنابراین اولین قدم در مشاوره مدرن تسلط بر مهارت های اولیه مشاوره است.

به عنوان مثال، مهارت های وضعیتی و زبان بدن را در نظر بگیرید. مشاوری که تشخیص نمی دهد که در مکالمه به جای کم اهمیت جلوه دادن تأثیر آنها بر مشتری، بر روی مشتریان تمرکز می کند، تأثیر منفی ظالمانه و ناخودآگاهی بر رابطه مشاور و مشتری خواهد داشت. علاوه بر این، درمانگرانی که معتقدند مراجعشان گوش می‌دهند، به طور ناخودآگاه به اتاق نگاه می‌کنند، در حالی که مراجعشان در حال صحبت هستند و از تکنیک‌ها یا استراتژی‌های پیشرفته در رابطه درمانی استفاده نمی‌کنند. از یک سو، بصیرت پایه و اساس مشاوره است، اما از سوی دیگر، تنها زمانی که مشاوران بر مهارت های اساسی تسلط داشته باشند، می توانند به طور موثر رویکردهای درمانی گام به گام پیشرفته را به کار گیرند.

لیست مشاوران کافه مشاور