چگونه کسی را که دوستش داریم فراموش کنیم

چگونه کسی را که دوستش داریم فراموش کنیم

چگونه کسی را که دوستش داریم فراموش کنیم

چگونه کسی را که دوستش داریم فراموش کنیم ؟ این سوالیست که ذهن بسیاری از جوانان را درگیر خود کرده است.

برای فراموشی کسی که دوستش دارید به راهکار های روانشناسی نیاز دارید.ما در این مقاله به چند راهکار اشاره کردیم برای دریافت راهکار های دقیق و مشاوره روانشناسی تلفنی و یا چت وارد لیست مشاوران آنلاین کافه مشاور شوید با مشاوره مربوطه خود ارتباط برقرار کنید.

روابط یک طرفه می تواند باعث آسیب شود. کسی هست که شما را بدون قید و شرط دوست دارد اما شما را دوست ندارد یا تلاش های شما را نادیده می گیرد. اگر به این فکر می کنید که چگونه کسی را که دوست دارید فراموش کنید، بخوانید دکتر رامین علوی روانشناس چگونه می تواند به شما کمک کند.

مشاوره روانشناسی آنلاین 24 ساعته

مهم نیست که چقدر کسی را دوست دارید، اگر به اندازه کافی ارزش قائل نیستید و تنها به عنوان یک گزینه به شما نگاه می شود، باید سلامت روان خود را جدی بگیرید. با این حال، فراموش کردن یک عزیز آسان نیست. هر چه بیشتر سعی کنید به او فکر نکنید، افکارتان قوی تر می شوند. با این حال، وقتی زندگی خود را درک می کنید و به جلو حرکت می کنید، متوجه می شوید که ممکن است.

قطع رابطه می تواند یکی از سخت ترین تجربیاتی باشد که یک فرد می تواند تجربه کند. این سوالات به ویژه زمانی که عاشق شخص دیگری هستید رایج است. عشق فقط به این دلیل ناپدید نمی شود که شما دیگر با آن شخص رابطه ندارید.

چه در حال طلاق باشید و چه در حال بهبودی هستید، طلاق می تواند آسیب زا باشد. ممکن است احساس کنید که در افسردگی فرو می روید و هرگز نمی خواهید به زندگی عادی خود بازگردید. اگر این احساس ادامه پیدا کرد، صحبت با یک روانشناس در تهران یا شهر دیگر به شما کمک می کند تا با آن مقابله کنید. در ادامه بحث می کنیم که چگونه بر کسی که دوستش دارید غلبه کنید.

مکس، نفس بکش و استراحت کن.

اگر مشکلی پیش بیاید، فرآیند شروع می شود. تمرکز خود را حفظ کنید زیرا طلاق گاهی اوقات می تواند منجر به موقعیت های غیرمنتظره شود. اما در این بخش از زندگی شما در واقع احساسات جدید و متفاوتی را تجربه می کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که نفس بکشید. استراحت کنید و به فکر کردن به اتفاقات ادامه دهید.

گاهی زندگی بیشتر از ما می خواهد و تنها راه نجات، پشتکار و شجاعت است. شجاعت پذیرش وضعیت موجود.

ما اغلب سال‌ها افرادی را که دوستشان داریم قربانی می‌کنیم، زیرا نمی‌توانیم با این واقعیت دردناک روبرو شویم که رابطه به پایان رسیده است. شما همیشه امیدوار هستید که شریک زندگی تان به اشتباه خود پی ببرد و پیش شما بازگردد. اما ممکن است اینطور نباشد. پس دست از کتک زدن خود بردارید و شمع امید را فوت کنید تا بتوانید ادامه دهید.

خودت را ببخش

بهترین راه برای فراموش کردن یک شخص خاص در زندگی تان این است که خودتان را ببخشید. باید سخت کار کنی تا ببخشی و رها کنی. اگرچه ممکن است اکنون برای شما غیر قابل تحمل به نظر برسد، اما می توانید در آینده بدون درد به آن بازگردید، زیرا در این صورت “عشق واقعی” زندگی خود را پیدا خواهید کرد. در تنفر از خود غرق نشوید. خودتان را ببخشید و به خودتان زمان بدهید تا مهمترین درس زندگی را به خودتان بیاموزید.

بررسی برخی از خاطرات را متوقف کنید

وقتی به کسی نزدیک هستیم، خاطره می سازیم. وقتی آن شخص می رود، ما به آن خاطرات برمی گردیم. هنر، موسیقی، رستوران ها، خیابان ها و هر چیز دیگری مهم است. بسیاری از مردم در این مرحله تسلیم می شوند تا برگردند و متوجه شوند که خاطرات می توانند قوی تر از واقعیت باشند. حافظه ویژه شما محرک است.

از دیدن این مکان های خاص یا حتی این آهنگ های خاص خودداری کنید. از مکان های جدید دیدن کنید و خاطرات جدیدی خلق کنید. مغز همه چیز را بازنویسی می کند. او همیشه این کار را انجام می دهد (دیوانه به نظر می رسد، اما به من اعتماد کنید، درست است). به خودت زمان بده و همه چیز درست خواهد شد.

رها کن و همه را حس کن

ممکن است برای مدتی احساس نفخ کنید. احساسات خود را پنهان نکنید، بگذارید غصه بخورید و وانمود نکنید که آسیبی ندیده اید. درک کنید که غم، عصبانیت، ناامیدی، هر آنچه که احساس می کنید به مرور زمان از بین می رود. وقتی طوفان می گذرد، احساس آرامش می کنی.

فقط روی چیزهای خوب تمرکز نکنید

وقتی کسی را از دست می دهیم به تمام چیزهای خوب و خاطراتی که با او داشتیم فکر می کنیم. رابطه آنها به دلایل واضح پایان یافت. بنابراین اجازه ندهید احساسات شما خودکار شوند و باعث شوند احساس کنید چیزی باور نکردنی را از دست می دهید. از بیرون به رابطه خود نگاه کنید و تمام دلایل از هم پاشیدگی آن را شناسایی کنید. وقتی احساسات خود را می پذیرید، تجزیه و تحلیل و تأمل در اشتباهات خود و دیگران برای شما آسان تر است.

بخشیدن و فراموش کردن هر دو خاطرات زیبایی هستند.

این آخرین میخ بر تابوت درد و خاطره بود. بخشش گذشته شما را پاک می کند. این چیزی است که نه درس های زندگی و نه یوگا نمی توانند انجام دهند. بخشش بهترین راه برای مراقبت از خود است. بخشش توضیح نمی دهد که طرف مقابل شما چه کرده است. این فقط دردی را که احساس می کنید کاهش می دهد.

اجتناب از سرزنش

مشکلات زیادی ممکن است بین دو نفر ایجاد شود، اما نباید تنها یک نفر را مقصر بدانید. متنفر شدن از کسی که زمانی دوستش داشتی هیچ فایده ای ندارد. در عوض، آن را مانند یک فیلم قدیمی در نظر بگیرید که رو به پایان است. تا زمانی که ادامه داشت از آن لذت بردید، حالا وقت آن است که از یک تجربه جدید لذت ببرید.

زندگی خود را سازماندهی کنید

یک تقویم موجود را ویرایش کنید یا یک تقویم جدید ایجاد کنید. اهداف جدیدی تعیین کنید یا بینش های جدیدی را بنویسید تا به اهداف فعلی خود نزدیک شوید. روی رشد فکری خود تمرکز کنید، برای به دست آوردن شناختی که می خواهید سخت تر کار کنید یا سعی کنید به اهدافی برسید که فراتر از اهداف اساسی که برای خود تعیین کرده اید، برسید.

هنگامی که محیط شما از خاطرات قدیمی پاک شد، زمان ایجاد خاطرات جدید فرا رسیده است. چه چیزی بهتر از ترک خانه و دیدن خانواده یا دوستان؟ گاهی به آرامش خانواده ام نیاز دارم.

همچنین می توانید پیاده روی کنید یا به خرید بروید. سعی کنید در خانه تنها نمانید. شاید در شرایطی از دوست خود حمایت کرده باشید. اکنون می توانید روی کمک آنها حساب کنید.

لیست مشاوران کافه مشاور