بهترین مشاوره خانواده اراک تلفنی

بهترین مشاوره خانواده اراک تلفنی

بهترین مشاوره خانواده اراک تلفنی

بهترین مشاوره خانواده اراک تلفنی کافه مشاور برای هموطنان عزیز ساکن استان آذرباییجان و شهرستان تبریز و حومه این امکان را فراهم کارده تا از طریق تماس تلفنی و آنلاین مشاوره لازم را دریافت کنند.

برای دریافت مشاوره خانواده، کودک، زوج درمانی، جنسی ، روانشناسی و … وارد لیست مشاورین شوید و با مشاور مربوطه خود بصورت مشاوره تلفنی و آنلاین راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

خدمات روانشناختی انواع مختلفی دارد، از جمله مشاوره خانواده تلفنی و ازدواج. اما هدف اولیه مشاوره خانواده بهبود و ارتقای کیفیت روابط بین اعضای خانواده است.

خانواده جزء لاینفک جامعه محسوب می شود و روابط اجتماعی افراد تا حد زیادی با پیشینه خانوادگی آنها تعیین می شود

وجود تنش و ترس در محیط خانواده تأثیر مخرب مستقیمی بر روانشناسی اعضای خانواده دارد.

نقش شورای خانواده در حل تعارضات بین اعضا. برای بهره مندی از مشاوره در منزل، باید در یک کلینیک روانپزشکی حضور داشته باشید که مشاوره در منزل ارائه می دهد.

یکی از بهترین بیمارستان های این منطقه Dr. نور شاه. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مشاوره خانواده این مرکز با ما همراه باشید.

اهمیت مشاوره خانواده

مشاوره خانواده یکی از حوزه های نوظهور روانشناسی حرفه ای است که به مطالعه روابط بین فردی بین اعضای خانواده می پردازد.

در این شاخه از روانشناسی بیشتر به نقش هر یک از اعضای خانواده در محیط خانواده توجه می شود. برای اینکه مشاوره خانواده تا حد امکان مؤثر باشد، همه اعضای خانواده باید شرکت کنند.

به عنوان بخشی از فرآیند مشاوره، بنا به صلاحدید مشاور خانواده، اعضای خانواده در یک یا چند جلسه درمانی شرکت خواهند کرد.

توجه به این نکته ضروری است که جلسات ابتدا به صورت فردی و سپس با حضور اعضای خانواده انجام می شود و نیاز به مشاوره با پزشک خانواده برای گفتگوی شخصی با هر یک از اعضای خانواده است.

این جلسات برای دستیابی به سلامت و رفاه همه اعضای خانواده طراحی شده است و مشاوران تا رسیدن به اهدافشان در کنار خانواده ها می مانند.

به طور کلی توصیه می شود که خانواده ها به دنبال مشاوره باشند، اما در برخی موارد ممکن است نیاز به مشاوره خانواده باشد که در زیر توضیح داده شده است.

مشاوره خانواده تلفنی در اراک

تربیت فرزندان و ایجاد محیطی امن در خانه برای آنها نیاز به دانش و دانش زیادی دارد.

در بیشتر موارد این مسئولیت بر عهده والدین است که بی توجهی آنها می تواند منجر به آسیب های روانی در کودکان و نوجوانان شود.

اگر کودکی در خانواده با سوء مصرف مواد یا مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم می کند، درمان والدین بسیار مهم است.

در این صورت، نگرش منفی والدین فقط اوضاع را بدتر می کند!

بنابراین این مورد باید در مشاوره های لازم با مشاوران خانواده گنجانده شود تا همه اعضای خانواده به نحو احسن با مشکلات پیش آمده مقابله کرده و با هم آن را حل کنند.

یک اتفاق خانوادگی مانند دستگیری یکی از اعضای خانواده می تواند روابط خانوادگی را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین بهتر است با مشاور خانواده مشورت کنید تا اوضاع تشدید نشود و تنش ها تشدید نشود.

در میان اعضا وقایع دیگری که نیاز به مراجعه به خانواده برای مشاوره دارند عبارتند از: مرگ ناگهانی یکی از اعضا، نقل مکان به شهر جدید، تولد نوزاد جدید، تولد و غیره.

در مورد شرایطی که ارتباط با روانشناس خانواده ضروری تشخیص داده می شود

لازم به توضیح است که در این مواقع در صورتی که موقعیت ها بر روابط اجتماعی اعضای خانواده تأثیر منفی بگذارد و باعث ایجاد تنش و اضطراب شود، نیاز به مراجعه به مشاور است. . . . . . .

راهبردهای مشاوره خانواده

مشاور در منزل شخصی است که دارای مدرک دانشگاهی در یک رشته مرتبط و دارای تجربه و مهارت های مورد نیاز در آن زمینه می باشد

به چنین فردی پزشک خانواده نیز گفته می شود

بسته به ماهیت تعارض بین اعضای خانواده و ماهیت مسائل جاری،درمانگر از راهکارهای مختلفی برای کمک به اعضای خانواده استفاده می کند.

درمانگران از این روش استفاده می کنند به ویژه زمانی که بین دو نفر از اعضای خانواده درگیری وجود داشته باشد و فرد تمایلی به مراجعه به مشاوره نداشته باشد.

این رویکرد درمانی دو جهت اصلی دارد. اولی مدل مثلث و دومی رویکرد متفاوتی است

در مدل مثلثی، روانشناس برای حل مشکلی که بین دو عضو خانواده ایجاد می شود از شخص سوم استفاده می کند.

به عنوان مثال، اگر مشکلی بر کودک تأثیر بگذارد،

درمانگر می تواند از مادر به عنوان شخص ثالث برای حل مشکل استفاده کند

در فرآیند جدایی، روانشناس خانواده نقش میانجی را ایفا می کند و از روش های غیرمستقیم مانندمکاتبه و حل مسئله بین اعضای خانواده استفاده می کند

رویکرد مشاوره خانواده تلفنی

در این رویکرد مشاور خانواده اعم از زن و مرد بر نقش مناسب تک تک اعضای خانواده با هدف رفع تعارضات اعضای خانواده تاکید می کند.

روانشناسانی که این رویکرد را اتخاذ می کنند معتقدند که علت اصلی مشکلات خانواده این است که هر یک از اعضا به نقش خود در خانواده عمل نمی کنند.

به عنوان مثال، کوتاهی پدر در انجام وظایف خود باعث از هم گسیختگی روابط خانوادگی می شود. مشاوره خانواده با استفاده از این رویکرد می‌تواند هماهنگی را بین اعضای خانواده بازگرداند و با ایجاد تعادل در نقش‌ها و یادآوری مسئولیت‌ها به همه، روابط قوی‌تر و قوی‌تر ایجاد کند.

در این نوع مشاوره، مشاور یا روانشناس از روش های لازم برای کنترل رفتار اعضای خانواده استفاده می کند. هیچ ارتباط شخصی مختل نشد، اما تخریب غیرعمدی بود.

در مشاوره برنامه ای خانواده، مشاوران رویکردی خنثی را در نظر می گیرند و بر آموزش رفتارهای مثبت به اعضای خانواده تمرکز می کنند.

به عبارت دیگر، در این رویکرد، هیچ یک از اعضای خانواده حاضر به مداخله در روابط اعضای خانواده نمی شود، اما درمانگر ناخواسته او را لمس می کند و منجر به بهبود رابطه می شود.

لیست مشاوران کافه مشاور