مشاوره ازدواج با مرد سن بالا

مشاوره ازدواج با مرد سن بالا

مشاوره ازدواج با مرد سن بالا و مشکلات ازدواج در سنین بالا با مشکلاتی متعددی همراه است. بهتر است پیش از ازدواج با یک مشاوره روانشناس صحبت کرده و راهنمایی ها لازم را دریافت کنید.

ازدواج با مرد مسن همجنس بهتر است یا بدتر؟ تفاوت سنی همیشه عامل مهمی برای ازدواج مناسب در نظر گرفته شده است.

اما این فاکتور در انتخاب شریک چقدر اهمیت دارد؟

در مورد نحوه ازدواج با یک مرد مسن راهنمایی بگیرید

یک دختر جوان وقتی می خواهد یک شریک بزرگتر با سبک مناسب داشته باشد چه کاری انجام دهد؟

در این مقاله به جنبه های ازدواج یک زن جوان با مرد مسن تر و مزایا و معایب این ازدواج می پردازیم.

دریافت مشاوره ازدواج با مرد سن بالا

چرا دختران جوان می خواهند با مردان مسن ازدواج کنند؟

اولاً باید گفت که در این مقاله ازدواج دختر با مرد بزرگتر به معنای جدایی 15-20 ساله یا بیشتر است.

مثلا یک دختر 22 ساله می تواند با یک مرد 40-50 ساله رابطه داشته باشد و ازدواج کند. واضح است که چرا مردان مسن زنان جوانتر را دوست دارند.

آنها به دنبال زیبایی، طراوت و قدرتی هستند که دختران بزرگتر احتمالاً فاقد آن هستند.

اما چرا برخی از دختران می خواهند یا تصمیم می گیرند با مردی ازدواج کنند که از نظر سنی کاملاً متفاوت است و حتی بیشتر شبیه پدرشان است؟

مشکلات اقتصادی و مالی

در واقع، یکی از دلایل اصلی ازدواج دختران با مرد مسن، ثروت و ثروت آنهاست.

دخترانی که از مشکلات اقتصادی و مالی جدی در زندگی خود رنج می برند برای غلبه بر مشکلات مالی با مردی مسن تر اما ثروتمند ازدواج می کنند.

امروزه در جامعه ما مردان مسن بسیار بیشتر از مردان جوان درآمد دارند و پول زیادی به همسران خود می دهند.

اگرچه ممکن است یک مرد ثروتمند بهترین راه حل برای مشکلات مالی شما نباشد.

اما اگر خود دختر یا اعضای خانواده اش مشکلات مالی اساسی داشته باشند، بدهکار باشند یا توانایی پرداخت ماهاره را نداشته باشند، باید به او کمک کند تا از عهده بار مالی برآید.

تنها گزینه شما ازدواج است و حکمت ازدواج با مرد مسن این است که یک پیرمرد ثروتمند شوید.

در فرهنگ غربی به مرد مسنی که دختران جوان را به دلیل ثروتمند بودن و امنیت مالی دوست دارد، «پدر» می گویند.

مشاوره ازدواج تلفنی کافه مشاور

دختران یا زنان جوانی که به دلیل شرایط خاص نتوانسته اند همسر مناسبی پیدا کنند نیز مجبور به ازدواج با مردان بزرگتر می شوند.

به عنوان مثال، زنان بیوه یا مطلقه در جامعه ما نمی توانند شریک زندگی خوبی پیدا کنند و در انتخاب همسر برای ازدواج دوم معمولاً به سن توجه نمی شود.

علاوه بر این، دختران با چالش‌های منحصربه‌فردی در خانواده یا جوامع خود مانند اعتیاد به الکل و جرم و جنایت مواجه هستند.

آنها به ندرت شریک مناسب سن پیدا می کنند و به ندرت شانسی برای ازدواج پیدا می کنند.

در این صورت ممکن است پاسخ مثبت بدهند.

با تمام خانواده بدوید

اگر خانواده دختری از هم بپاشد یا استرس های روحی شدیدی در خانواده وجود داشته باشد مانند ظلم، ظلم، آزار و اذیت و … قطعا می تواند از خانواده فرار کند.

حال اگر مردی بخواهد با چنین دختری ازدواج کند، مطمئناً تمام راه های ممکن را برای تحت تأثیر قرار دادن او و متقاعد کردن او به ازدواج به کار می گیرد.

این باعث می شود دختر هیچ رابطه عاطفی و مالی نداشته باشد و او می تواند به خود قول آزادی کار، پول و استقلال بدهد.

در این صورت دختر می تواند با مرد بزرگتر ازدواج کند یا حتی از خانواده فرار کند و حداقل استقلال یا همراهی پیدا کند.

آسیب عاطفی در این مرحله

گاهی مشخص است که دختران مشکل مالی و خانوادگی ندارند، اما نسبت به پسرها احساس بلوغ بیشتری می کنند. آنها حتی مردان مسن را بسیار جالب می دانند.

روانشناسان می گویند که چنین تجربیاتی با یک دختر می تواند دوران کودکی آسیب زا او را منعکس کند.

دخترانی که در سنین پایین به حمایت پدر نیاز داشتند، رابطه نامناسبی با پدر خود داشتند یا اصلاً پدری نداشتند، این روند را در وضعیت عاطفی خود مشاهده خواهند کرد.

آنها واقعاً درک نمی کنند که برای جایگزینی عشق و محبتی که از آنها سلب شده است به آغوش و حمایت عاطفی پدرشان نیاز دارند.

مشکلات و عواقب ازدواج دختر با پیرمرد

در ازدواج های غیر سنتی، مانند ازدواج دختر جوان با مرد میانسال یا مسن، روشن است که ازدواج بر اساس منفعت متقابل است.

اگرچه ممکن است متناقض به نظر برسد، اما روابط و ازدواج های مبتنی بر اهداف و ارزش های ثانویه سالم و موفق تلقی می شوند.

اما معمولاً خود مرد تصمیم می گیرد که در انتخاب همسر چه عواملی برایش مهمتر است و کدام طرف در تضاد است؟ تصمیم درستی است.

این می تواند یک رابطه زنده یا یک آپارتمان مشترک باشد.

روابط مالی همیشه یک پایه مهم در ازدواج است. ازدواج با یک مرد ثروتمند همیشه بهتر است، زندگی را آسان می کند و نیازی نیست نگران پول باشید. اما برخی از تصمیمات دشوار هستند، مانند ازدواج با یک مرد مسن. فشارهای مالی ممکن است برای یک فرد بسیار طاقت فرسا باشد که او مایل به ازدواج با مرد بسیار مسن تر باشد. اما قبل از اینکه وارد چنین رابطه ای شوید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. از جمله بلوغ عاطفی، مشکلات مالی، فرزندان، همسر سابقش و… همه این مشکلات ممکن است در ابتدا مشخص نباشند، اما بعداً می توانند به بزرگترین مشکل زندگی شما تبدیل شوند. بنابراین در اینجا سعی می کنیم مشکلات مربوط به ازدواج یک مرد مسن را بررسی کنیم. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین سن برای ازدواج پیدا کنید.

  1. همسر شما ممکن است کم و بیش وقت آزاد داشته باشد.

اگر قصد دارید با مرد مسن ازدواج کنید،از مشاوره ازدواج با مرد سن بالا استفاده کنید و به یاد داشته باشید که او ممکن است برنامه کاری منعطفی داشته باشد. و بیشتر وقت خود را در خانه می گذراند. یه جورایی اصلا بد نیست. اما واقعیت این است که داشتن اوقات فراغت زیاد و بیکاری تنها برای مدت کوتاهی سرگرم کننده است. به یاد داشته باشید که چیزهایی که اکنون شما را جذب و هیجان زده می کنند، احتمالاً بعداً باعث ایجاد مشکلات و اضطراب می شوند. اگر مرد شما وقت آزاد زیادی دارد، قطعاً می خواهد با هم خوش بگذراند، که ممکن است با برنامه کاری و مسئولیت های شما همخوانی نداشته باشد. به همین دلیل، پس از مدتی متوجه خواهید شد که هر دوی شما افکار کاملا متفاوتی دارید و این آغاز مشکلات شماست.

البته برعکس آن نیز امکان پذیر است. ممکن است همسرتان به خاطر کارش عصر به خانه بیاید و وقت کمی داشته باشید. پس قبل از ازدواج با یک مرد مسن در مورد آن فکر کنید. به یاد داشته باشید: این 9 دلیل برای عدم تمایل به ازدواج است.

  1. ممکن است آنقدر که فکر می کنید از نظر عاطفی بالغ نباشید.

افرادی که می خواهند با مرد مسن ازدواج کنند باید بدانند که شروع چنین رابطه ای آنقدرها هم که فکر می کنند آسان نیست. زیرا یک مرد مسن باتجربه تر و از نظر عاطفی باهوش تر است. اما این لزوما چیز بدی نیست تا زمانی که اطمینان حاصل کنید که بلوغ عاطفی یکسانی در ازدواج خود دارید. یک فرد مسن ممکن است انرژی و اشتیاق یک فرد جوان را نداشته باشد و نتواند یک رابطه دوستانه را حفظ کند. در عوض، او می تواند هر چه به ذهنش می رسد بگوید. پس در چنین رابطه ای باید دقت بیشتری داشته باشید و حالت تدافعی همیشگی خود را کنار بگذارید.

  1. شاید قبلا ازدواج کرده بود و بچه دارد.

یکی از بزرگترین مشکلات ازدواج یک مرد مسن با یک زن جوانتر این است که این مردان تمایل به ازدواج زودهنگام دارند. آنها همچنین ممکن است فرزندانی از ازدواج قبلی داشته باشند. ازدواج مجدد چیز بدی نیست. بزرگترها نیز بسیار دلسوز و علاقه مند به ازدواج جدید هستند. اما قبل از ازدواج با یک مرد بزرگ، باید چند نکته را بدانید و چند سوال بپرسید. مثلاً از بچه ها بپرسید چند سال دارند. آیا شما درگیر زندگی بچه ها هستید؟ چند بار بچه هایش را می بیند و.

این سوالات نیاز به بحث جدی دارد. وارد شدن به قلب کودکان و پذیرفتن خود به عنوان عضوی از خانواده می تواند دشوارتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. به خصوص اگر همسرتان دختر شده باشد. مطالعات روانشناسی نشان می دهد که دختران کمتر با ازدواج پدر و دختر موافقت می کنند.

  1. اهداف و چشم اندازهای آینده شما متفاوت است.

یکی از مشکلات مشاوره ازدواج با مرد سن بالا و اختلاف سنی در ازدواج این است که وقتی با شریک زندگی خود در مورد آینده صحبت می کنید، دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به 10 یا 20 سال آینده دارند.

شاید بخواهید دو بچه داشته باشید و سفر کنید و به سفرهای عجیب و غریب بروید.

اما همسر سابق شما قبلاً همه این کارها را انجام داده است.

باید درک کنید که او ممکن است به دنبال خانه ای آرام باشد که بتواند دوران بازنشستگی خود را در آرامش بگذراند.

البته، حتی اگر با فردی هم سن و سال خود ازدواج کنید، نباید انتظار داشته باشید که او نیز مانند شما انتخاب های زندگی را انجام دهد.

اما من شما را تشویق می کنم که در مورد اهداف و آرزوهای آینده خود با طرف مقابل صحبت کنید. به او بگو می دانم که قبلا این کار را انجام داده ای، اما حالا که فرصت دیگری داری، بیایید از آن استفاده کنیم.

بعد از این گفتگو و شنیدن نظر آنها می توانید تصمیم بگیرید که آیا آینده شما سازگار است یا خیر.

 

لیست مشاوران کافه مشاور