مشاوره افسردگی بعد از زایمان تلفنی

مشاوره افسردگی بعد از زایمان تلفنی

مشاوره افسردگی بعد از زایمان تلفنی کافه مشاور بصورت 24 ساعته شبانه روز بصورت تلفنی و آنلاین آماده پاسخگویی تماس های شما عزیزان می باشد. اگر به دنبال بهترین ماما و کارشناس زنان هستید با ما در تماس باشید.

کافیست وارد لیست مشاورین شده و مشاوره مربوطه را انتخاب کرده و بورت مشاوره تلفنی و کاملا خصوی و محرمانه با مشاورین خود صحبت کنید و مشکلات روحی بعد از زایمان خود را به راحتی حل کنید.

برای درمان افسردگی پس از زایمان ابتدا باید بدانید که افسردگی پس از زایمان چیست و چرا ایجاد می شود.

مشاوره افسردگی بعد از زایمان تلفنی رایگان

افسردگی پس از زایمان شایع است و بسیاری از مادران را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر این درد را تجربه کردید، لحظه ای تمرکز کنید و اجازه ندهید ترس وارد قلب شما شود. افسردگی پس از زایمان نوعی افسردگی است که 10 تا 15 درصد زنان را پس از زایمان تحت تاثیر قرار می دهد.

این علائم بسیار شبیه علائم سایر مراحل افسردگی است.

بسته به شدت، ممکن است مراقبت از خود و فرزندتان دشوار باشد. ممکن است انجام کارهای ساده و معمولی سال قبل برای شما دشوار بوده باشد. با این حال، درمان افسردگی پس از زایمان با کمک یک مشاور خانواده نسبتا ساده و آسان است

شماره مشاوره افسردگی بعد از زایمان تلفنی

این نوع افسردگی در چند ماه اول پس از تولد نوزاد شایع است. اگر مادر درمان را قطع کند و دوره درمان را ادامه ندهد، ممکن است بیش از یک سال طول بکشد، اما اگر به موقع تشخیص داده شود و بیمار در دوره درمان شرکت کند، بهبودی و درمان افسردگی پس از زایمان بسیار آسان‌تر می‌شود.

معمولاً مراحل آشکاری از افسردگی پس از زایمان وجود دارد، اما آنها به خوبی درک نشده اند. ممکن است احساس غمگینی یا حتی گناه داشته باشید زیرا آرزو می‌کنید که آرزو می‌کردید از بچه دار شدن خوشحال‌تر بودید. با این حال، افسردگی پس از زایمان می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد، و این تقصیر شما نیست.

علائم افسردگی پس از زایمان چیست؟

محققان می گویند که افسردگی پس از زایمان با انواع تغییرات هورمونی که پس از زایمان رخ می دهد مرتبط است و محققان معتقدند که تغییرات هورمونی ناگهانی پس از زایمان ممکن است به افسردگی پس از زایمان در زنان کمک کند. تغییرات در سطح استروژن و پروژسترون ذکر شده است.

مشاوره آنلاین افسردگی بعد از زایمان تلفنی به دلیل ترکیبی از عوامل هورمونی، محیطی، عاطفی و ژنتیکی ایجاد می شود که برخی از آنها را نمی توانید کنترل کنید.

برخی از مادران ممکن است در قبال اضطراب پس از زایمان خود احساس مسئولیت کنند، اما افسردگی ناشی از کاری نیست که شما انجام می دهید یا انجام نمی دهید.

اگر در دوران بارداری خود دچار افسردگی یا اضطراب شده اید یا افسردگی پس از زایمان را تجربه کرده اید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان باشید.

سایر عواملی که خطر افسردگی پس از زایمان را افزایش می دهند عبارتند از: خستگی جسمانی پس از زایمان، سازگاری عاطفی در دوران بارداری و زایمان، بی خوابی و بی خوابی مکرر.

اگر شما نیز افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنید، نگران نباشید و پشیمان نشوید، زیرا این کار فقط افسردگی شما را بدتر می کند و به بهبودی شما کمکی نمی کند.

درمان افسردگی پس از زایمان آنلاین

اگر تقریباً روزانه پنج یا بیشتر از علائم زیر را تجربه می کنید، معمولاً حداقل برای دو هفته، ممکن است افسردگی پس از زایمان داشته باشید:

احساس شدید غم، پوچی یا ناامیدی.

من عصبانی و عصبی هستم

گریه زیاد یا گذراندن بیشتر وقت با گریه.

به ورزش ها و سرگرمی های مورد علاقه اش اشاره نمی کند یا از آن لذت می برد.

مشکل در به خواب رفتن در شب یا بیدار ماندن در روز.

از دست دادن اشتها یا پرخوری.

من خیلی احساس گناه می کنم

انگار زندگی معنایی ندارد.

احساس می کنید که نمی توانید کنار بیایید.

افکار منفی در مورد شما

ترس از تنها ماندن با بچه ها

ترس غیر قابل کنترل

وسواس بیش از حد

دخالت

افکار آسیب رساندن به کودک

مشکل در تمرکز یا تصمیم گیری.

خلوتی برای دوستان و خانواده

بی توجهی به کودکان

ناتوانی در مراقبت از کودکان.

خیلی احساس خستگی و کوفتگی می کردم.

چگونه با افسردگی پس از زایمان مقابله کنیم

در بیشتر موارد، بهترین گزینه برای مقابله با افسردگی پس از زایمان، کمک گرفتن از یک متخصص یا مشاور با تجربه است. با این حال، با مشاوره با یک درمانگر و مشاور واجد شرایط، نکاتی برای خودمراقبتی در دوران بهبودی از افسردگی وجود دارد. خوب است قبل از شروع خلقت آنها را بشناسید. برخی از نکات برجسته:

مرحله اول، سعی کنید با خودتان مهربان باشید و همیشه قضاوت نکنید. اطمینان حاصل کنید که نیازهای اساسی شما برآورده شده است.

سعی کنید به اندازه کافی بخوابید، خوب غذا بخورید و تمام تلاش خود را بکنید تا احساس گناه نکنید، زیرا افسرده بودن به این معنی نیست که شما مادر بدی هستید یا فرزندتان را دوست ندارید. همزمان با شروع درمان، این احساس گناه و ناامیدی به تدریج از بین رفت.

توقعات و رویاهای غیرمنطقی از خود در نظر نگیرید. از دوستان و خانواده کمک بخواهید. یکی از پایه های یک مادر خوب این است که بدانیم چه زمانی باید کمک بخواهیم. بنابراین از درخواست کمک در این ناخوشایندترین مواقع نترسید.

به همسرتان بگویید که چگونه می تواند کمک کند، مانند نگهداری از کودک، انجام کارهای خانه یا بردن او به دکتر.

یک آشنا یا دوست نزدیک نیز می تواند کمک کند. آزمایش را به درستی شروع کنید.

مشاوره افسردگی بعد از زایمان تلفنی از ابراز احساسات و صحبت با دیگران نترسید. آرام باشید و کاری را که دوست دارید انجام دهید.

زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. همانطور که دکوراسیون خانه خود را تغییر می دهید،

از خانه بیرون بروید و دکوراسیون را تغییر دهید. وقتی کودک شما خواب است، آرام باشید و زیاد فکر نکنید. وسوسه نشوید که لباس‌های شسته شده یا هر چیز دیگری را بشویید. گاهی اوقات در راه خانه غذا سفارش می دهید یا از همسرتان می خواهید در راه آن را بپزد.

مشاوره مامایی تلفنی ۲۴ ساعته

گوشی خود را بگذارید و کتاب مورد علاقه خود را بخوانید یا یک لیوان آب میوه یا قهوه تازه بنوشید. اگر در مرخصی زایمان هستید، در بازگشت به کار دریغ نکنید زیرا ممکن است در نهایت اوضاع به سرعت به حالت عادی بازگردد.

گزینه های درمان

در صورت عدم درمان، افسردگی می تواند خطرناک و حتی ترسناک باشد و هر روز احساس شما را بدتر کند. می دانید، بیشتر این بیماری ها قابل درمان هستند، بنابراین نیازی به ترس از ارواح شیطانی نیست.

درمان یک راه حمایتی برای جلوگیری از افسردگی اساسی است که مطمئناً درمان آن دشوار است.

علاوه بر این، یک مشاور یا درمانگر باتجربه که شرایط شما را درک می کند، می تواند به شما کمک کند که کمتر تحت فشار قرار بگیرید. درمان افسردگی ارتباط و مراقبت از فرزندانتان را آسان تر می کند.

بنابراین اگر علائم افسردگی دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید به یک مشاور توانبخشی مراجعه کنید یا دارو مصرف کنید.

اگر علائم افسردگی پس از زایمان خفیف تا متوسط ​​باشد، پزشک ممکن است قرار ملاقات های منظم را توصیه کند.

اگر علائم شما بسیار شدید است و هر گونه افسردگی دارید، پزشک ممکن است مشاوره منظم یا داروهای ضد افسردگی یا هر دو را توصیه کند. مشاوره شامل گفتگو بین مراجع و درمانگر در یک محیط مشاوره است.

در خانواده یا زوج درمانی، پزشک در صورت نیاز با همسر یا شریک زندگی شما برای کمک صحبت می کند.

شماره مشاوره افسردگی بعد از زایمان تلفنی

مشاوره افسردگی بعد از زایمان تلفنی تثبیت کننده های خلق و خو را در مغز تثبیت می کنند. در صورت لزوم، پزشک می تواند انواع داروهای ضد افسردگی را توضیح دهد. وضعیت شما ممکن است پس از چهار تا پنج هفته مصرف داروهای ضد افسردگی بهبود یابد.

داروهای ضد افسردگی نیز می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، اما در بیشتر موارد این عوارض به سرعت ناپدید می شوند.

اگر متوجه مشکلاتی شدید که بر فعالیت های روزانه شما تأثیر می گذارد یا اگر افسردگی در حال بدتر شدن است، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.گزینه های درمان

در صورت عدم درمان، افسردگی و درمان جنسی می تواند خطرناک و حتی ترسناک باشد و هر روز احساس شما را بدتر کند. می دانید، بیشتر این بیماری ها قابل درمان هستند، بنابراین نیازی به ترس از ارواح شیطانی نیست.

اگر علائم افسردگی پس از زایمان خفیف تا متوسط ​​باشد، پزشک ممکن است قرار ملاقات های منظم را توصیه کند.

اگر علائم شما بسیار شدید است و هر گونه افسردگی دارید، پزشک ممکن است مشاوره منظم یا داروهای ضد افسردگی یا هر دو را توصیه کند. مشاوره شامل گفتگو بین مراجع و درمانگر در یک محیط مشاوره است.

در خانواده یا زوج درمانی، پزشک در صورت نیاز با همسر یا شریک زندگی شما برای کمک صحبت می کند.

داروهای ضد افسردگی تثبیت کننده های خلق و خو را در مغز تثبیت می کنند. در صورت لزوم، پزشک می تواند انواع داروهای ضد افسردگی را توضیح دهد.

لیست مشاوران کافه مشاور