مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج
مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج : یکی از دلایل اصلی اهمیت و اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج، مدیریت استرس قبل از تصمیمات مهمی مانند ازدواج است.

راهنمایی و مشورت گرفتن قبل از ازدواج به آنها کمک می کند تا تجربیات و خواسته های خود را به اشتراک بگذارند و آنها را تشویق می کند تا نظرات خود را در مورد ازدواج بدون بررسی و بازداری بیان کنند.

مشاوره تلفنی با گوش دادن آشکار و صادقانه به افکار و اهداف یک زوج، می تواند به آنها کمک کند تا به اهداف و خواسته های یکدیگر نزدیک شوند و انتظارات و انتظارات یکدیگر را درک کنند.

1- تاثیر واقعی ازدواج در آینده

قبل از عروسی، همه رویایی را تصور می کنند: بعد از عروسی، همه مشکلات تمام می شود و همه کارها به آرامی پیش می رود.

اما واقعیت این نیست. مشاوره ازدواج تلفنی به شما کمک می کند تا هرگونه سوء تفاهم گذشته را برطرف کنید و نگاه کاملتر و کامل تری به ازدواج خود داشته باشید.

یک مشاور قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا از مزایا و معایب ازدواج خود عبور کنید و تصمیم آگاهانه نهایی را بگیرید.

2- مشخصات کامل زوج:

در طول فعالیت های خانوادگی قبل از ازدواج، مانند خواستگاری، خجالتی و حیا اغلب ما را از معرفی خود به همسر و خانواده اش باز می دارد.

و به دلیل این بحران، دو خانواده همدیگر را درک نمی کنند و اگر بعداً متوجه اختلافات خود شوند، دلایل دعوا و دعوا بیشتر می شود.

برخی از مشاوران قبل از ازدواج به شما کمک می کنند بدون تحسین یا سرزنش به خود وفادار بمانید. مشاور همچنین افکار شما را در مورد ازدواج بررسی و تجزیه و تحلیل می کند تا به همسرتان اجازه دهد واقعیت وجود شما را درک کند. تصمیم گیری در مورد اصول ازدواج

هنجارهای ازدواج ممکن است بر اساس فرهنگ، مذهب و باورهای شخصی متفاوت باشد.

با این حال، اصول اولیه ای وجود دارد که عموما برای یک ازدواج موفق و موفق ضروری تلقی می شوند.

در اینجا برخی از اصول رایج وجود دارد:
  • مسئولیت پذیری

ازدواج مبتنی بر تعهد است که شامل تعهد قوی به عشق و تمایل برای غلبه بر چالش ها و چالش ها است. این یک سرمایه گذاری بلندمدت برای رفاه و خوشبختی هر دو طرف است.

  • ارتباطات.

ارتباط باز و مثبت در ازدواج ضروری است. این مستلزم گوش دادن فعالانه به خود، بیان صادقانه و محترمانه افکار و احساسات خود و تمایل به سازش و یافتن زمینه های مشترک است. ارتباط موثر باعث ایجاد تفاهم، اعتماد و صمیمیت عاطفی می شود.

  • اعتماد کنید.

اعتماد بخش مهمی از ازدواج است. این شامل اعتماد به صداقت و تعهد شریک خود است. اعتماد در طول زمان از طریق اقدامات و ارتباطات منسجم و شفاف ایجاد می شود.

  • با احترام با یکدیگر رفتار کنید.

احترام متقابل یعنی احترام به افراد. این بدان معناست که با یکدیگر با مهربانی، شفقت و ملاحظه رفتار کنید. احترام پایه و اساس روابط خوب است و جو مثبت ایجاد می کند.

  1. برابری و همکاری.

ازدواج های قوی با احساس انصاف و عشق بین شرکا مشخص می شود. این به معنای تقسیم متوازن و عادلانه مسئولیت ها، تصمیم گیری ها و قدرت است. این شامل حمایت از یکدیگر با اهداف، رویاها و رشد شخصی است.

  • حمایت عاطفی.

حمایت عاطفی یعنی کنار هم بودن در مواقع سخت و شاد. این به معنای راحتی، حمایت و درک است. حمایت عاطفی به ایجاد پیوندهای عاطفی قوی تر و بهبود رفاه کلی هر دو طرف کمک می کند.

  • صمیمیت و دوستی.

صمیمیت شامل نزدیکی فیزیکی و عاطفی است. این شامل نشان دادن محبت، عشق و علاقه به یکدیگر است. عشق صمیمی را می توان از طریق زمان با کیفیت، تماس فیزیکی، آسیب پذیری عاطفی و روابط جنسی رضایت بخش پرورش داد.

  • انعطاف پذیری و انعطاف پذیری.

یک ازدواج موفق مستلزم انعطاف پذیری و توانایی سازگاری با تغییرات و چالش های زندگی است. چه به عنوان یک فرد یا به عنوان یک زوج، مهم است که متعهد باشید و رشد و تغییر را بپذیرید.

  • ارزش ها و اهداف مشترک.

یک ازدواج قوی اغلب شامل زوجی می شود که ارزش ها، ارزش ها و اهداف یکسانی دارند.

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی

هیچکس در دنیا نمی تواند انتظار داشته باشد که همه برنامه ها و اهداف را به موقع انجام دهد، اما بی برنامگی برای آینده یکی از بزرگترین ضعف های خانواده های ایرانی است.

مشاوره ازدواج باعث می شود شما برنامه ریزی و برنامه ریزی کنید که وقت آن است که همه چیز را طبق توافق بین زوجین انجام دهید.

به عنوان مثال، مردانی که به دنبال ازدواج سنتی هستند، برای بچه دار شدن ازدواج می کنند و بلافاصله پس از ازدواج برای تولد اولین فرزند خود آماده می شوند.

با این حال، اگر موضوع ابتدا با دیگری حل نشود، ممکن است بین زوجین برای رد این تصمیم مهم اختلاف ایجاد شود.

بنابراین، مشاور ازدواج شما یک جلسه شخصی برای شما و خانواده جدیدتان برنامه ریزی می کند تا بتوانید با پرسیدن سوالاتی در مورد اهداف ازدواج خود و مدت زمان لازم برای رسیدن به هر هدف، نیازهای یکدیگر را بهتر درک کنید.

مشاوره قبل از ازدواج چگونه کار می کند؟

مشاوره قبل از ازدواج اغلب به شکل مشاوره انجام می شود. برخی از این مناطق مجرد و برخی دیگر مجرد هستند.

در این مواقع مشاور سعی می کند ساختار شخصیتی زوجین را دریابد و در مواردی از تست های مختلفی مانند تست کوتاه و … استفاده می کند.

این تست ها برای درک بهتر فرد طراحی شده اند. این کار بهتر است قبل و در طول عروسی انجام شود.

مشاور پس از قبولی در آزمون، پاسخ‌های این آزمون‌ها را مشاهده و ارزیابی می‌کند و دو طرف را در مورد ویژگی‌های شخصیتی آینده مانند برون‌گرایی یا درون‌گرایی، سطح تماس، سطح مسئولیت‌پذیری و غیره که تعیین‌کننده روابط زناشویی هستند، آگاه می‌کند.

جداگانه، مجزا به شما بگویم و راه حل هایی برای کاهش این تفاوت ها ارائه کنم.

هر چند وقت یک بار نیاز به مشاوره قبل از ازدواج دارید؟

به طور کلی، مشاوره خانواده تلفنی می تواند از تعارضات جدی آینده جلوگیری کند و شانس طلاق زوجین را در آینده کاهش دهد. به همین دلیل است که بسیار مهم است.

مشاوره ازدواج تلفنی برای زوجین در زمان های مختلف توصیه و انجام می شود. با این حال، بسته به تفاوت‌های فردی و ویژگی‌های شخصیتی و همچنین عوامل پیش‌آگهی که ممکن است بر هر دو طرف تأثیر بگذارد، فراوانی آنها بین 5 تا 10 بار متغیر است. البته برخی از زوج ها ممکن است نیاز به درمان های مکرر داشته باشند.

چه زمانی باید با مشاور پیش از ازدواج تماس گرفت؟

ازدواج در زندگی انسان بسیار مهم است. ماموریت های ازدواج زندگی آینده فرد را شکل می دهد و تأثیر زیادی بر زندگی افراد درگیر دارد. بنابراین، باید بسیار دقیق تصمیم بگیرید و بلافاصله به دنبال مشاوره قبل از ازدواج باشید.

هدف از مشاوره قبل از ازدواج درک طرف مقابل است. به همین دلیل مهم است که قبل از ازدواج مشاوره بگیرید. بهترین زمان برای مشورت با مشاور بعد از آشنایی و آشنایی با یکدیگر است.

زیرا اگر زودتر، بلافاصله بعد از گفتگو به مشاوره خانواده مراجعه کنید، این اشتباه است، در حالی که اگر بعداً به مشاور ازدواج مراجعه کنید، زمانی که همدیگر را بهتر می شناسید یا ازدواج کرده اید، به این دلیل است که شوهر و همسر دچار وابستگی و وابستگی عاطفی و عاطفی شده اند و نمی توانند به مشاوره و مشاوره متوسل شوند.

لیست مشاوران کافه مشاور