مشاوره وسواس نجسی و پاکی

مشاوره وسواس نجسی و پاکی

مشاوره وسواس نجسی و پاکی

مشاوره وسواس نجسی و پاکی ، حتماً شنیده‌اید و دیده‌اید که برخی افراد به شدت نگران بهداشت خود هستند و گاهی اوقات متوجه رفتارهای عجیب و غریب می‌شوند، آنها از الکل برای پاکسازی و تمیز کردن خود استفاده می‌کنند.

برای دریافت مشاوره تلفنی در مورد درمان وسواس فکری وارد لیست مشاورین شده و با مشاوره مربوطه خود ارتباط برقرار کنید.

زندگی خود را، هزاران بار شستن دست های خود یا نوشیدن دیوانه وار با وجود شستن دست ها. جالب اینجاست که وقتی آلوده می‌شوند، نگران تمیز بودن وسایل و لباس‌هایشان هستند و این فقط ویروس‌ها و باکتری‌ها نیست، بلکه مسئله پیچیده‌ای است که شامل محصولات تماسی، مواد شیمیایی و حتی صابون‌ها می‌شو، مایعات بدن و ابزار. مردم از ماشین لباسشویی استفاده می کنند و سپس قبل از استفاده آنها را خشک می کنند، اما تصور کنید که بعد از استفاده شخصی از ماشین لباسشویی، تمام لباس ها را می شویند، آنها را با دست می شویند و سپس آنها را در ماشین می گذارند تا بشویید و بیرون بیاورند!

ممکن است تعجب کنید: این کار شامل چه چیزی است؟ افرادی که از این طریق تمیز می کنند دچار اختلالات بهداشتی یا OCD هستند، نوعی اجبار برای انجام کار خود دارند، زیرا این یک اختلال است، OCD، آنها اجبار دارند که همه چیز را تمیز، ضد عفونی و مرتب نگه دارند. . . . این به آنها امکان می دهد محصولات، انواع، حالت ها و فرآیندهای پردازش باورنکردنی و شگفت انگیزی را ایجاد کنند که بعداً در مورد آنها خواهیم آموخت:

مشاوره وسواس فکری عملی

اختلال وسواس فکری عملی نوعی اختلال وسواس فکری است که با نام‌های وسواس فکری، نظافتی، وسواسی، کثیفی، وسواسی اجباری نیز شناخته می‌شودکه با مشاوره روانشناسی قابل حل می باشد. کسی که خیلی به تمیزی اهمیت می دهد و همه چیز را ضد عفونی می کند. و کاری غیر ضروری انجام دهید.

وسواس ناپاکی و پاکی

اختلال نظافت و کثیفی اجباری در دسته اختلال وسواس فکری- اجباری قرار می گیرد که در آن فرد به صورت اجباری این کار را انجام می دهد که می تواند ناشی از شرایطی مانند اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی باشد یا به دلیل عوامل بیولوژیکی ایجاد کننده تغییرات در مغز باشد.باعث واکنش شیمیایی شد. اگرچه مشخص نیست چه ژن‌هایی در این اختلال نقش دارند، اما ممکن است عوامل زیادی از جمله ژنتیک وجود داشته باشد که توضیح دهد چرا ژن‌های خاص ممکن است باعث این بیماری شوند.

عامل دیگری که ممکن است در ایجاد بیماری در انسان نقش داشته باشد نیز عوامل محیطی است. به عنوان مثال، این موارد ممکن است به دلیل یادگیری در دوران کودکی و بزرگسالی یا گسترش بیماری هایی باشد که می تواند باعث ایجاد مشکل شود. به طور کلی، شناسایی علت بیماری دشوار است و به نظر می رسد به دلیل عوامل ژنتیکی، محیطی و بیولوژیکی باشد.

مردم مجذوب ترس از عفونت هستند

میکروب ها و ویروس ها

داروها، از جمله مواد شوینده و حتی صابون.

غذا در وضعیت بدی است

چسب های مختلف شامل انواع چسب، چسب چوب و واکس می باشد.

حیوانات خانگی و سایر حیوانات

مایعات بدن مانند عرق، ادرار، اشک، مایع منی، بزاق، خون و غیره.

این موارد در صورتی که نیاز به نظافت و ضدعفونی گسترده داشته باشند و به نحوی سلامت انسان را مختل کنند، بیماری آلودگی محسوب می شوند. گاهی اوقات فرد به چیزهای بیرون از خانه دست می زند، دیگران آنها را لمس می کنند یا لباس می پوشند. کسانی که ممکن است در معرض مواد آلوده قرار گرفته باشند و با سرفه و عطسه در مکان های عمومی در معرض دیگران قرار گرفته باشند، استرس و اضطراب بالایی را تجربه می کنند.

علائم اختلال وسواس فکری اجباری

اختلال وسواس اجباری شامل تعدادی از شرایط است، از جمله اختلال وسواس اجباری ناشی از ناخالصی و تمیزی یا کثیفی. همانطور که از نام آن پیداست، میل به انجام کار را ایجاد می کند و باعث می شود کار احساس غریبی و سخت گیری کند.در محل کار، آنها به طور شگفت انگیزی مکان امنی دارند، مانند اتاق خواب خود، که هنگام خروج از خانه تمیز نگه می دارند و با توجه به اینکه همه اکنون آلوده شده اند، از رفتار وسواسی خود دست می کشند.می‌توانید لباس‌هایتان را بپوشید و همه چیز را لمس کنید.اما وقتی به یک مکان خنک برمی‌گردید، علائم، استرس و اضطراب را احساس می‌کنید.

علائمی که افراد مبتلا به OCD ممکن است تجربه کنند عبارتند از:

مسئولیت این است که همه چیز را تمیز و مرتب نگه دارید

از رفتن به بسیاری از مکان‌ها، به‌ویژه مکان‌های عمومی مانند اتوبوس، تاکسی، هواپیما، قطار، سینما، توالت عمومی، استخر و غیره خودداری کنید.

مدام از دیگران بخواهید که بهداشت شما را بررسی کنند.

ما همیشه از دیگران می خواهیم که دست ها و ظروف خود را تمیز و بشویند.

لباس عوض کردن زیاد

شستن بیش از حد لباس‌ها طول عمر آن‌ها را کوتاه می‌کند، بنابراین باید تا حد امکان شسته شوند.

قوانین خود را در خانه تنظیم کنید، مانند B. امتناع از ورود به مناطقی که آنها را امن می دانند.

دست های خود را مرتباً و برای مدت طولانی با استفاده از صابون و آب فراوان بشویید.

حمام کردن بیشتر طول می کشد

حمام کردن بیشتر طول می کشد و گاهی اوقات شستن لباس ها بعد از استفاده از توالت.

استفاده بیش از حد از ضد عفونی کننده دست

عوارض اضطراب ناشی از آلودگی

این افراد ممکن است به دلیل استرس و اضطرابی که با آن مواجه هستند، دچار مشکلات روانی دیگری شوند.

برای رهایی از افسردگی مکرر اعتیاد به مواد مخدر.

خندیدن به رفتارهای غیرمعمول دیگران می تواند منجر به افزایش اضطراب شود زیرا دیگران مشکل را درک نمی کنند.

بالقوه برای افسردگی مزمن و افکار خودکشی.

بیگانگی و تنهایی از ناپاکی همه چیز و همه در چشمانشان می آید.

اضطراب و تحریک پذیری

تمیز کردن بیش از حد منجر به خستگی و فرسودگی شدید می شود.

به دلیل استفاده مداوم از پاک کننده ها و ضدعفونی کننده ها خطر ابتلا به عفونت های پوستی و ریوی وجود دارد.

رهایی از ناپاکی و دلبستگی به طهارت

رهایی از وسواس برای این افراد آسان نیست، بنابراین در ابتدا استرس و اضطراب زیادی را تجربه خواهند کرد، اما با کمک خانواده یا دوستان و متخصصان می توان بر این مشکلات غلبه کرد. در اینجا چند درمان خانگی برای شما آورده شده است. برای خلاص شدن از شر این:

مهمترین چیز این است که مشکل را درک کنید. بنابراین، باید از رفتار خود آگاه باشید و چرخه کنترل آن را درک کنید.

هنگامی که این افکار را تشخیص دادید، باید انتخاب کنید که آنها را نادیده بگیرید. اولین و مهمترین قدم برای شما این است که این مشکل را از ذهن خود حذف کنید. این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و ممکن است احساس استرس کنید، اما مدیتیشن و ورزش می تواند به کاهش استرس کمک کند. سعی کنید این افکار را نادیده بگیرید و خودتان آنها را از بین ببرید.

چالش را بپذیرید و خانه را کثیف کنید تا از شر این وسواس خلاص شوید، اما خانه را با به هم ریختگی کثیف نکنید. مثلاً اگر از ریختن آب می ترسید، آن را در جای دیگری از خانه بریزید و تمیز نکنید.

برده افکار خود نباشید و سعی نکنید با افکاری که شما را مجبور به حل بسیاری از مشکلات و انجام هزاران کار بیهوده بدون دستیابی به چیزی می کنند مبارزه کنید.

این کار به زمان نیاز دارد، بنابراین برای بهتر شدن در یک یا دو روز عجله نکنید و انتظار نتایج فوری را نداشته باشید، صبور باشید و دست از تلاش برندارید.

لیست مشاوران کافه مشاور